چگونه یک وب سایت موفق و تاثیر گذار داشته باشیم

5 چیزی که نباید به مشتری گفت
پنج چیزی که نباید هیچوقت به مشتری گفت
۲۵ اسفند ۱۳۹۳
8 نکته پیش از شروع به کار در سال جدید
پیش از راه اندازی کسب و کار در سال جدید ، این ۸ نکته را بخوانید
۲۷ فروردین ۱۳۹۴
نمایش همه

چگونه یک وب سایت موفق و تاثیر گذار داشته باشیم

اگر به دنبال این هستیم که نظر کاربرانی را که به سایت ما وارد می شوند جلب کنیم ، باید وبسایت خود را از زوایای مختلف مورد تحلیل و بررسی قرار دهیم و در نهایت با یک دید منطقی و فکر شده ، اقدام به طراحی آن نماییم. یکی از جنبه های مهم که باید توجه ویژه ای به آن داشت ، جنبه های گرافیکی است. در این مطلب به اختصار با این موارد آشنا می شویم.

عوامل گرافیکی تاثیرگذار در موفقیت وبسایت

۱- طرح منظم:

چینش مطالب و عناصر موجود در یک صفحه را به شکلی مرتب انجام دهید و از به هم ریختگی پرهیز کنید.

۲- رنگ بندی مناسب:

یک سازمان بر اساس شخصیت و حیطه کاری خود می تواند یک رنگ سازمانی انتخاب کند و بر همان اساس لوگو و سربرگ و رنگبندی وبسایت و حتی محیط شرکت را بر آن اساس انجام دهد.

۳- راهنمای سایت:

در عین سادگی ، با استفاده از اسکرین شات هایی از صفحات سایت ، راهنمای کاربردی تری داشته باشیم.

۴- پس زمینه مناسب:

شما می توانید از یک تصویر بزرگ، بافت (Pattern) و یا حتی رنگ یکدست (Solid Color) برای پس زمینه سایت خود بهره ببرید اما در نهایت باید مطمئن شوید که متن، تصویرها و لینک ها با توجه به پس زمینه به راحتی دیده شوند و در خواندن آن ها مشکلی به وجود نیاید.

۵- تایپوگرافی:

استفاده از فونت مناسب که هویت سازمان و شرکت شما را منتقل کند و همین طور دارای سایزی باشد که به سهولت خوانده شود، از اهمیت بالایی برخوردار است. همچنین باید به فاصله بین حروف، کلمات ، سطرها و نیز رنگ فونت توجه کرد.

۶- پدینگ:

همیشه باید بین متن و عناصر صفحه فاصله مناسب (پدینگ) را رعایت کرد، به گونه ای که با یکدیگر مُماس نباشند، این فضا سبب می شود متن ها را راحت تر بخوانیم و نمای کلی سایت چشم نواز تر باشد.

۷- هدایت چشم کاربر:

در طراحی سایت به این نکته توجه کنیم که چشم کاربر را به جایی که قصد دیدن آن را دارد، هدایت کنیم. برای کاربران سایت این نکته بسیار حائز اهمیت است که در یک نگاه کلی مطلب مورد نظر خود را پیدا کنند.

۸- دسته بندی:

صفحه آرایی مناسب و قراردادن عناصر مشابه در یک گروه ، از سردرگمی کاربر جلوگیری می کند و می تواند به هدایت او به سمت مطلب یا محصولی که مد نظرش است کمک کند.

 

good web

فروغ قجاوند
فروغ قجاوند
گرافیست

3 دیدگاه ها

  1. سئو گفت:

    سلام.ممنون بابت مطالب و وبسایت زیبایی که
    دارید

  2. سلام.واقعا وبسایت خوبی دارید

  3. تشکر از توضیح خوبتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *