پنج چیزی که نباید هیچوقت به مشتری گفت

۸ نیاز اساسی وب سایت برای کسب و کارهای کوچک
۲۳ اسفند ۱۳۹۳
چگونه یک وب سایت موفق و تاثیر گذار داشته باشیم
۲ فروردین ۱۳۹۴
نمایش همه

پنج چیزی که نباید هیچوقت به مشتری گفت

5 چیزی که نباید به مشتری گفت

انتخاب کلمات در دنیای کسب و کار اهمیت فوق العادی دارد. تا حدی که انتخاب اشتباه کلمات ممکن است منجر به نابودی کسب و کار شما شود. در این اینفوگرافیک ، ۵ مورد از این دست استفاده نادرست کلمات را عنوان می کنیم. اما پیش از رسیدن به اینفوگرافیک ، دو مورد دیگر را مطرح می کنیم.

۵ چیزی که نباید در مقابل مشتری مورد استفاده قرار داد

در این اینفوگرافیک که اولین بار در OpenForum وبسایت امریکن اکسپرس منتشر شده است ، ۵ تا از مهمترین مواردی که ممکن است ضربات جبران ناپذیری به روابط کاری یا دیدگاه مشتریان نسبت به شما بزند را مورد بررسی قرار می دهیم. این پنج مورد از این قرار هستند.

  1. تلفظ اشتباه نام شرکت یا نام کاربر از روی حدس و گمان
  2. بیان بازه قیمتی به جای مبلغ مشخص
  3. به کار بردن «اما…» در صحبت کردن با مشتری
  4. عدم اطلاع از فعالیت کاری مشتری
  5. معرفی یک گروه خاص برای انجام پروژه مشتری

اما مطمئنا موارد بسیار دیگری هم می توان به این لیست اضافه کرد. از جمله این دو مورد:

۶-  اظهار نظر در مورد مشتری بر اساس حدس و مشاهدات ظاهری

یکی از بدترین اتفاق هایی که ممکن است در مورد ارتباط شما با یک مشتری رخ دهد ، اظهار نظر در مورد چیزی از مشتری بر اساس حدس و مشاهدات ظاهری است. به عنوان مثال اینکه از یک مشتری که به نظرتان باردار است در مورد زمان وضع حمل بپرسید ، جدا از اینکه خلاف عدم و عرف است ، از نظر حرفه ای نیز بسیار نابجاست. چرا که ممکن است کاملا اشتباه متوجه شده باشید. شاید این سوالی باشد  که شما بتوانید از دخترتان بپرسید. نه از مشتری! پس اگر از ظاهر مشتری فکری به نظرتان می رسد ، بهتر است آن فکر را در گنجینه ذهن خود باقی بگذارید و بر زبان نیاورید.

۷- «ما واقعا به این پروژه نیاز داریم»

خب ، با این حرف کار شما به پایان رسیده است. چون غیرمستقیم به مشتری این حس را القا می کنید که وضعیت شرکت شما بسیار ناپایدار است و اگر پروژه این مشتری را دریافت نکنید ممکن است شرکت از هم پاشیده شود. ممکن است منظور شما از این جنبه باشد که پروژه مشتری برای شما اهمیت زیادی دارد و هر آنچه از دست شما بر می آید برای آن انجام می دهید. اما مطمئنا مشتری چنین چیزی را نمی شنود. به جای آن می توانید بگویید « رسیدگی به تک تک نیازهای شما در این حوزه بیشترین اهمیت رو برای ما داره»

 

در ادامه به مطالعه اینفوگرافیک می پردازیم. برای مشاهده نسخه بزرگتر ، روی تصویر کلیک کنید.

5 چیزی که نباید هیچوقت به مشتری گفت

بهمن محدثی
بهمن محدثی
کارشناس تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *