رنگ ها چه می گویند
۱۶ اسفند ۱۳۹۳
۸ نیاز اساسی وب سایت برای کسب و کارهای کوچک
۲۳ اسفند ۱۳۹۳
نمایش همه

نحوه برخورد با مشتریان عصبانی

برخورد با مشتری عصبانی

بهتر است بدانیم که با مشتریانی که از شما محصولی و یا خدماتی گرفته اند که به نحوی دچار مشکل شده است و یا راضی نیستند چطور باید برخورد کنیم تا از عصبانیت آنها بکاهیم .

 

  • آنها را منتظر نگه ندارید : یا هنگام وصل کردن به بخش مربوطه برای پاسخگویی زیاد معطلشان نکنید چون مشتری عصبانی تر می شود و آتش خشمش بیشتر می شود .

اجازه بدهید صحبت و شکایت مشتری کامل به شما بیان شود : مشتری خیلی راحت حرفش رو بزند و هر ناراحتی و شکایتی دارد را به شما بگوید حتی اگر لحن صحبتش خشن باشد. هیچگاه صحبتش را قطع نکنید .

 

  • به هیچ وجه به مشتری نگویید این مشکل زیاد برای استفاده کنندگان از محصولات و یا خدمات ما پیش آمده است. با این حرف مجموعه تان را زیر سوال میبرید.

با مشتری همراهی کنید و به هیچ وجه نگویید که مشکلی که پیش آمده مشکل خودتون هست .

  • مشتری شاکی بیشتر مواقع به دنبال گرفتن حقش نیست . بلکه می خواهد حقش در مجموعه ی شما به رسمیت شناخته شود . مشتری در اکثر مواقع نمی خواهد بگوید مبلغ پرداختی من را پس دهید ، بلکه می خواهد بگوید قبول کنید که محصول و خدماتتون بد کار کرده است.
  • حتماً پیگیر کار مشتری باشید . به هیچ وجه نگویید من نمی توانم کاری برایتان انجام دهم . با مشتری همکاری کنید .

 

به دنبال حل مشکل باشید و نه مقصر : به مشتری نگویید مقصر شما هستید . در نظر داشته باشید که مشتری به دنبال مقصر نیست بلکه به دنبال حل مشکلش است.

 

با مشتری طوری صحبت کنید که گویی او بهترین مشتری شماست . این حس را باید به مشتری انتقال دهید که او بهترین مشتری شما و خاص ترین مشتری شماست . شما با طرز صحبت کردنتان می توانید این حس را به مشتری انتقال دهید . این باعث می شود که مشتری از خدمات شما راضی شود و تبدیل به یک مشتری وفادار شوید.

2 دیدگاه ها

  1. به نکات جالبی اشاره فرمودید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه برخورد با مشتری عصبانی می توانید مقاله زیر را هم مطالعه نمایید:
    http://madaremoshtari.com/%D9%85%D8%B4%D8%AA%D8%B1%DB%8C-%D8%B9%D8%B5%D8%A8%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%DA%A9%D9%86%D8%AA%D8%B1%D9%84-%D8%AE%D8%B4%D9%85-%D9%85%D8%B4%D8%AA%D8%B1%DB%8C/

  2. احمد گفت:

    خیلی مختصر، مفید و کارا بود ممنون !

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *