اشتباهات ناشیانه ایمیل مارکتینگ
ایمیل مارکتینگ و ۶ اشتباه که باید از آن ها پرهیز کرد
۷ اسفند ۱۳۹۳
برخورد با مشتری عصبانی
نحوه برخورد با مشتریان عصبانی
۲۰ اسفند ۱۳۹۳
نمایش همه

رنگ ها چه می گویند

بررسی برندهایی که رنگ در آنها نقش به سزایی داشته است

هنگام طراحی یک برند باید به نکات زیادی توجه کرد. یکی از این آیتم ها توجه به رنگ مناسب برای برند شماست، زیرا رنگ ها به طور ناخودآگاه منتقل کننده پیام های زیادی هستند. در این مطلب به طور خلاصه چند رنگ اصلی را بررسی و نمونه هایی از برندهای معروف که رنگ در آن ها نقش به سزایی داشته را معرفی خواهیم کرد.

قرمز:

قرمز در میان رنگ ها پرشورترین رنگ است که سبب سریع شدن ضربان قلب و تنفس می شود. نشان دهنده قدرت، استحکام، شور و اشتیاق، عشق و آرزو است. بسیار جلب توجه می کند و در مواردی که نیاز به تاکید دارد استفاده می شود. سبب برانگیختن شور و هیجان مردم می شود به همین خاطر در مذاکرات و درگیری ها از این رنگ استفاده نمی کنند. برندهای که در آن ها از این رنگ استفاده شده: CocaCola ،KitKat ،LEGO ،YouTube

نارنجی:

این رنگ ترکیبی از هیجان رنگ قرمز و شادابی رنگ زرد است. نشان دهنده جوانی، اشتیاق، شادی، جذابیت و خلاقیت است. به اندازه رنگ قرمز قدرت برانگیختن بیننده را ندارد اما پیام ها و تاثیرات قدرتمندی به مغز انسان منتقل می کند  و در تبلیغ محصولات غذایی و اسباب بازی کاربرد بسیار دارد. برندهایی که از این رنگ استفاده کرده اند: Fanta  ،FedEx ،Orange ،ING Bank و ZDF

زرد:

این رنگ چون با طلوع آفتاب در ارتباط است منتقل کننده شادی و لذت است. در ماهیچه ها تولید انرژی می کند و مانند رنگ نارنجی در تبلیغات مربوط به کودکان و مواد غذایی استفاده می شود. قدرت جلب توجه این رنگ به اندازه قرمز و نارنجی نیست به همین خاطر برای بیشتر کردن تاثیر این رنگ باید آن را در پس زمینه تیره به کار برد. برند هایی با رنگ زرد: DHL ،BestBuy ،NIKON ،Ferrari ،McDonald

colour emotion 1سبز:

رنگ طبیعت ، نشان دهنده رشد و نمو و منتقل کننده احساس تازگی و طراوت و طبیعی بودن. این رنگ برای ذهن و چشم حالت آرام بخش دارد. شرکت های قدرتمند و مشهور از حس ثبات و استحکامی که این رنگ منتقل می کند بهره می برند. سبز روشن نشان دهنده سلامت و امنیت است. رنگ سبز هم با پول و ثروت مرتبط است و هم نشان دهنده محصولات “سبز” است. Green Peace ، Animal Planet ، Land rover و Spotify

آبی :

رنگ آسمان و دریا. رنگ صلح و آرامش. سمبل اعتماد، استعداد، ایمان و وفاداری است. سبب تولید مواد آرامش بخش در بدن می شود و حس راحتی و آسایش را القاء می کند. در صنعت مواد غذایی کاربرد چندانی ندارد زیرا سبب کاهش اشتها می شود. برندهایی چون Nokia  Samsung  ،Nivea  ،HP ،Dellو Lenovou از این رنگ در لوگوی خود بهره برده اند.

ارغوانی :

ترکیبی از آرامش آبی و انرژی قرمز است. رنگی تجملاتی و با شکوه و نشان دهنده ثروت و ظرافت است. سمبل قدرت ، نعمت و جاه طلبی است و با خردمندی و وقار همراه است. از برند های قدرتمندی که این رنگ در آن ها استفاده شده می توان به Yahoo ، La Lakers و Hallmark اشاره کرد.

سیاه :

سیاه رنگ قدرت و سلطه و اقتدار است و با حس رمز و راز گونه ای همراه است. هرچند پیام های قدرتمندی را به بیننده منتقل میکند اما طراحان به ندرت از آن استفاده می کنند. شرکت های چون Sony ، Mercedes ، Adidas از این رنگ بهره برده اند.

 

فروغ قجاوند
فروغ قجاوند
گرافیست

6 دیدگاه ها

  1. بهناز گفت:

    حسی که رنگ ها به بیننده منتقل می کنند خیلی جالبه. مرسی، مطلب خیلی خوبی بود.

  2. حسین گفت:

    اگه ترکیبی باشه چطور. مثلا رنگ زرد با سیاه یا سبز با قرمز؟

    • فروغ قجاوند گفت:

      باید دید حاصل ترکیب دو رنگ با هم چه رنگی رو به وجود میاره. در مثال هایی که گفتین ترکیب زرد و سیاه با هم، رنگ سبز تیره رو به وجود میاره که با توجه به میزان تیره یا روشن بودنش مقداری از خاصیت رنگ سبز رو هم داره و یا در ترکیب سبز و قرمز، رنگ به دست آمده قهوه ای میشه که نشان دهنده آسایش ، راحتی و امنیت هست.

      • فاطمه گفت:

        خیر منظورشون استفاده دو رنگ در کنار هم بود…استفاده ی رنگ سیاه و زرد در کنار هم بیانگر خطر است ..و سبز و قرمز هم به دلیل اینکه دو رنگ مکمل هستند بکارگیریشون درکنارهم به دلیل درخشش هررنگ میتونه باشه چون هررنگ در کنار مکمل خودش به نهایت درخشش میرسه

  3. ممنونم بابت مطالب مفیدی که قرار میدید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *