هفت مورد آزار دهنده در وب سایت ها

گرافیست حرفه ای از دید یک کارفرما
۱ بهمن ۱۳۹۳
پیش از مذاکره
۷ بهمن ۱۳۹۳
نمایش همه

هفت مورد آزار دهنده در وب سایت ها

حتما بارها پیش آمده که وارد سایتی شوید که زمان لود طولانی دارد و یا اینکه تبلیغات زیاد آن باعث خستگی و سردرگمی شما شده است. این سایت ها ممکن است که برای کاربران از جمله سایت های ضروری باشد، اما هیچگاه جزء سایت های محبوب کاربران نخواهد بود.
در ادامه هفت موردی که باعث آزار کاربران در وب سایت ها می شود را بررسی می کنیم.

۱- متن های زیاد

به طور متوسط، کاربران تنها ۲۸ درصد از مطالب یک صفحه را مطالعه می کنند؛ بنابراین متن ها را در جایی قرار دهید که نیاز است و برای اطلاعات اضافه، راهی متفاوت تر و پویا تر را انتخاب کنید. برای مثال از تصاویر یا فیلم های مرتبط استفاده کنید. این روش باعث جذب بیشتر کاربران می شود.

۲- زمان لود طولانی

وقتی کاربری روی لینکی کلیک می کند، می خواهد به سرعت به نتیجه آن برسد. در واقع، اگر زمان لود سایت شما بیشتر از ۳ ثانیه باشد، ۴۰ درصد بازدیدکنندگان خود را از دست خواهید داد.

۳- نمایش نادرست بر روی موبایل یا تبلت

مردم از همه دستگاه هایی که قابلیت اتصال به اینترنت را دارند، استفاده می کنند. در واقع ۶۰ درصد از مردم، با موبایل به اینترنت متصل می شوند. بنابراین سایت شما باید در هر سایزی قابل نمایش باشد. از موبایل ۷ اینچی گرفته تا کامپیوتر رو میزی ۲۷ اینچی. پس سایت خود را “ریسپانسیو” طراحی کنید.

طراحی واکنش گرا

۴- پاپ آپ و تبلیغات

۹۰ تا ۹۵ درصد مردم از پاپ آپ بیزارند. دلیل آن ساده است؛ زیرا باعث وقفه در کار کاربر می شود. دقت کنید که تمامی تبلیغات و فرم های ثبت نام تبلیغاتی مینیمال و قابل حذف، توسط کاربر طراحی شوند. همچنین می توانید از پاپ آپ هایی با تاخیر زمانی استفاه کنید. این پاپ آپ ها، تنها زمانی ظاهر می شوند که کاربر مدت زمان مشخصی را در سایت سپری کرده باشد و یا به نقطه مشخصی از سایت، اسکرول کرده باشد. کاربری که زمان زیادی را در سایت سپری کرده باشد، نشان می دهد که سایت برایش جذاب بوده و تبلیغات باعث منصرف شدن او نمی شود.

۵- پخش ویدئو یا موزیک بدون رضایت کاربر

همه این اتفاق را تجربه کرده ایم که دنبال برگه ای از مرورگر باشیم که در حال پخش صدایی غیرمنتظره است. پخش خودکار ویدیو یا فایل صوتی ترفندی برای بازاریابی است. اما بازاریابان باید از خود بپرسند آیا این روش ارزش از دست دادن مشتری را دارد؟

۶- تجربه وحشتناک از خرید

در برخی از سایت ها با کلیک بر روی دکمه خرید، چندین سایت فروشگاهی باز می شوند و کاربر به صفحاتی متفاوت از سایت اصلی هدایت می شود. این سایت ها فقط باعث سردرگمی و عدم رضایت مشتری می شوند.

۷- وجود نداشتن خدمات مشتریان

یک سایت، برقرار کننده ارتباط دو طرفه بین یک برند و مشتریان است. اما بدون ارتباط با گروه پشتیبانی، همیشه سوالاتی در ذهن کاربر بی پاسخ باقی می ماند. بنابراین قرار دادن شماره ای در سایت برای پاسخگویی به مشتریان و یا امکان چت آنلاین، می تواند ارتباط بهتر و موثرتری را بین مشتریان و برند برقرار کند.

بهناز تشرفی
بهناز تشرفی
طراح و برنامه نویس وب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *